კასრაძე-დამერი მანანა დიმიტრის ასული

კასრაძე-დამერი მანანა დიმიტრის ასული (დ. 3. X. 1954, თბილისი), ფიზიკოსი, პედაგოგი. პედაგოგიურ მეცნიერებათა დოქტორი (1996), პროფესორი (1997), საქართვ. განათლების აკადემიის ნამდვილი წევრი (1998). 1980 დაამთავრა მოსკოვის მ. ლომონოსოვის სახ. სა­ხელმწ. უნ-ტის ფიზ. ფაკ-ტი მყარი სხეულების ფიზიკის სპეციალობით. 1981-იდან ას­წავლი­და ფიზიკას ჩელიაბინსკის (რუსეთი) სხვა­და­სხვა საშ. სკოლაში, 1988-იდან მუშაობს ჩელიაბინსკის პედ. ინ-ტის ფიზ.-მათ. ფაკ-ტზე (1997-იდან პროფესორი). ხელმ­ძღვანელობს დოქტორანტურას, ას­პირანტურას და სამაგისტრო პროგრამებს. კ.-დ. არის ­დოქტორის სამეცნიერო ხარისხის მიმნიჭებელი სამეცნ. საბჭოს თავ-რე.

კ.-დ. იკვლევს ფიზიკის სწავლების ასპექტებს (ცნებათა ფორმირება, სასწავლო უნარ-ჩვევების გამომუშავება, სწავლების ტექნოლოგიების გამართვა), უმაღლესი განათლების საკითხებს.

1994-იდან ხელმძღვანელობს ფართომასშტაბიან პედ. ექსპერიმენტს სკოლაში ფიზიკის წინმსწრები სწავლების დასანერგად, დაამუშავა და შექმნა ფიზიკის სახელმძღვანელოები მე-5–6 კლასებისთვის, რ-ებიც დაი­ნერგა რუსეთის სკოლებში. არის მრავალი სასწავლო კურსის ავტორი, 1994-იდან – ფიზიკის სწავლების მეთოდიკაში ჩატარებული რუსეთის სტუდენტების ოლიმპიადების ორგანიზატორი და ჟიურის თავ-რე.

კ.-დ. არის ქარ­თულ ენაზე შექმნილი ფიზ. სახელმძღვანელოების ერთ-ერთი ავტორი. გამოქვეყნებული აქვს 10 მონოგრაფია და 200-ზე მეტი სამეცნ. სტატია. მიღებული აქვს პატენტი დიდი ჰადრონუ­ლი კოლაიდერის სასწავლო მოდე­ლის შე­ქმნისთვის. თანაავტ. ერთად გამოცემული აქვს ფიზიკის სახელმ­ძღვანელოები ქართული ­ზოგადსაგანმანათლებლო სკოლების მე-7, მე-8 და მე-9 კლასებისთვის (1998–2006).

მიღებული აქვს რუსეთის განათლების აკადემიის ჯილდოები.

თხზ.: Методические основы построения опережающего курса физики основной школы, Челябинск, 1996.